ראיון אישי עם אמיר דניאל – איש מכירות שטח בארבל שטראוס
ישבנו עם אמיר לראיון קצר, כדי להכיר לכם אותו טוב יותר, והרי התוצאה 🙂
אמיר, כמה זמן אתה עובד בחברה?
אני עובד בחברה מינואר 2014.
מה הגדרת תפקידך?
אני סוכן שטח המתמחה בלקוחות עסקיים.
עם כמה לקוחות אתה עובד?
תיק הלקוחות של מונה כ-80 לקוחות, ביניהן חברות גדולות בעלות מספר אתרים וכן לקוחות עסקיים, מפעלים ומרכזים לוגיסטיים.
מה המוצר הכי נמכר אצלך?
ללא ספק, המוצר שאני מוכר הכי הרבה הוא פסי האטה, וזאת הרבה בגלל אופי הלקוחות איתם אני עובד. ללקוחות עסקיים לרוב יהיה צורך במוצרים הבסיסיים שלנו כמו מראות פנורמיות, מעצורי חניה, עמודים גמישים ועוד, אבל ללא ספק, פסי האטה על כל גווניהם נמכרים אצלי הכי הרבה.
מה המוצר שאתה הכי אוהב למכור?
האמת היא שאין לי העדפה מיוחדת, אני אוהב לדעת שאני נותן פתרונות טובים ללקוח, זה חשוב לי יותר מלמכור מוצר מסוים. אם הלקוח מציג בעיה ואני יודע לפתור לו אותה ואני גם יודע לייצר איזה ערך מוסף כמו הצלת חיי אדם או ערך כספי כמו מניעת נזקים בחברה, זה מהווה מבחינתי סיפוק.
אלו מוצרים יש בארבל שטראוס שהם פחות מוכרים, אבל אתה מאמין שהלקוחות צריכים להכיר יותר?
אינטרקלמפ, השימוש במחברי אינטרקלמפ אינו מוכר בשוק הישראלי וזה חבל מפני שמחברי אינטרקלמפ יכולים להוות פתרון לכל כך הרבה דברים. מוצר נוסף הוא כמובן SLOW STOP שהכנסנו לארץ ולדעתי אין היום פתרון יעיל, חזק ומהימן יותר מעמודי ההגנה האלו כפתרון להגנה על מכשור וחיי אדם במר”לוגים ובמפעלים.
מהו סוג הלקוחות המועדף עליך?
ללא ספק, סוג הלקוחות המועדף עליי הוא העסקי והמסחרי. לא שחלילה אני לא נהנה לעבוד עם המגזר הפרטי, אבל הלקוח העסקי לרוב ידע להציג נכון יותר את הצרכים שלו ויהיה פתוח להקשיב לפתרונות המוצעים לו וידע להעריך את הפתרון המוצע לו. זה מחזיר אותי לשאלה ששאלת על המוצר שאני הכי אוהב למכור, אני חושב שמה שאמרתי שם עונה גם על הסיבה בגללה אני מעדיף לעבוד עם לקוחות עסקיים.
מה הייתה המכירה הכי מורכבת שעשית?
במכירה יש המון סוגים של מורכבויות. מכירה של שומרי חניה לוועד בית יכולה להיות מורכבת כמו מכירה של 180 מעצורי חניה לבעל חניון, יחד עם זאת, הדבר שאני מוצא שהוא הכי מורכב הוא להציג באופן ברור שלא משתמע לשני פנים מה היתרון התחרותי שלנו שלא ניתן להשיג אותו במקומות אחרים – זה הדבר הכי מסובך! אם הצלחת להשיג את זה, לרוב, הצלחת לסגור את העסקה. בחברה אנחנו מדברם על זה המון, איך אנחנו עושים את זה? ע”י ייבוא מוצרים מאוד טובים? ע”י מתן שירות מנצח? תקשורת עם הלקוחות דרך ניוזלטרים מעניינים? אני חושב שבסופו של יום, אנחנו משלבים בין כל הדברים הללו וזה באמת נותן לנו יתרון משמעותי מול כל המתחרים.
מה היתרון האישי שלך כנציג מכירות שטח בארבל שטראוס?
אני לא רואה יתרון בולט שלי מול סוכני מכירות שטח אחרים למעט הניסיון. הניסיון פשוט מלמד אותך להתמודד עם הרבה מצבים שונים וסוגי לקוחות מגוונים. ניסיון מביא לצבירת ידע וזה הפקטור המשמעותי.
מה אתה אוהב בעבודה בארבל שטראוס?
במילה אחת – דינאמיות! היום למשל התחלתי בשטח בפגישות ואני אסיים אותו במשרדי החברה בעבודה משרדית, מחר יש לי יום שבו אני מלווה התקנות בשטח, בשבוע הבא יהיו לי עוד ימים בהם אני אשלב בין התקנות לפגישות למשרד, זו דינאמיות שאני אוהב. מלבד זאת, הדינאמיות מתבטאת גם במוצרים עצמם, אני יכול למכור מראות פנורמיות ופסי האטה לוועד בית בבניין רב קומות ומשם אני אסע לחברה גדולה ואבצע עסקה משמעותית מבחינה כספית ואסיים במכירת ניקוי חניונים לחניון במרכז. מנעד העבודות הוא מאוד מאוד רחב, כשהמכנה המשותף הוא כמובן ארבל שטראוס.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?
עובד בארבל שטראוס, מגדיל את תיק הלקוחות שלי ומתקדם ביחד עם החברה להגדיל את שוק הפתרונות המוצעים בחברה שלנו.
ליצירת קשר עם אמיר דניאל:
אמיר דניאל 054-7717880 amir@arbelstrauss.com