ראיון אישי עם שרון פרס – אשת המכירות הוותיקה של ארבל שטראוס
ישבנו עם שרון לראיון קצר, כדי להכיר לכם אותה טוב יותר, והרי התוצאה 🙂
שרון, כמה זמן את עובדת בחברה?
התחלתי לעבוד בחברה בשנת 2012, כאשר הייתי מהעובדות הראשונות בחברה. באותה תקופה היינו חברה קטנה, כמעט רק אני, עמרי ועפרי במשרד קטן בחיבת ציון. היום המצב שונה, אנחנו כבר הרבה יותר עובדים, אבל אני עדיין מרגישה שזה כמו משפחה כאן…
מה הגדרת תפקידך?
שיווק ומכירות.
עם כמה לקוחות את עובדת?
המון! אני חושבת שיש לי את אחד מתיקי הלקוחות הגדולים במשרד, בגלל הוותק שיש לי. יש לי גם לקוחות מזדמנים וגם לקוחות קבועים. תיק לקוחות מאוד גדול ומגוון.
מה המוצר שאת הכי אוהבת למכור?
פסי האטה ושומרי חניה. שומר חניה, מפני שהמכירה שלהם היא יחסית פשוטה, מפני שביחס לשוק, המוצר הוא באמת טוב והמחיר שלנו מאוד אטרקטיבי. זה נחמד כי זו מכירה קלה שתמיד הלקוחות יוצאים מרוצים! אין יותר מידי מקום להסתבכויות…
בנוסף, אני מאוד אוהבת למכור פסי האטה כי זה מאתגר יותר. זו מכירה יותר מורכבת, כי קיים צורך לעבור עם הלקוח תהליך ארוך יותר, של אפיון המוצר וכמויות ולעיתים אף עולה צורך לשלוח סוכן שטח לסיור ואז אנו עובדים בשיתוף של המשרד וסוכני השטח.
אלו מוצרים יש בארבל שטראוס שהם פחות מוכרים, אבל את מאמינה שהלקוחות צריכים להכיר יותר?
את הביתנים לשומר כמובן. זה מוצר חדש אצלנו שעדיין לא מוכר לחלק ניכר מחוג לקוחותינו. אני רואה התקדמות כל חודש וזה מאוד מספק. משיחות עם לקוחות אני מבינה שהמחירים שלנו מאוד אטרקטיביים ביחס לרמת האיכות הגבוהה של הביתנים וכן ביחס למתחרים.
מהו סוג הלקוחות המועדף עליך?
הלקוחות הקבועים שלי. הלקוחות הקבועים שלי ואני נמצאים ברמה של מעבר ליחסי מוכר – לקוח, זה כבר ברמה החברית. חלקם לקוחות של 6 שנים! יחס חם ואישי זה משהו שמושרש אצלנו בחברה וכצוות אנו דואגים לשמר.
מה הייתה המכירה הכי מורכבת שעשית?
הייתה לי מכירה מאוד מורכבת של 100 מטר פס האטה אשר ממש הייתי צריכה להילחם עליה. הלקוח היה לקוח מזדמן שהגיע אלינו דרך האינטרנט עם צרכים מאוד ספציפיים. בתהליך המכירה הרגשתי מספר פעמים שאני מאבדת אותו לטובת הצעות זולות שקיבל ממתחרים, אך לא וויתרתי. הכיף הגדול היה שבסופו של תהליך הוא קנה ממני אפילו שההצעה שנתנו הייתה יותר גבוהה. אני בטוחה שהוא רכש ממני כי קיבל יחס אישי ומקצועי והוא הרגיש שיש על מי לסמוך! כיום הלקוח הפך להיות לקוח קבוע.
מה את אוהבת בעבודה בארבל שטראוס?
קודם כל, שאחרי 6 שנים, אני עדיין קמה בבוקר וכיף לי לבוא לעבודה וזה לא משהו מובן מאליו. חוץ מזה, הדינמיות. כל יום הוא יום אחר ושונה מקודמו, עם אתגרים אחרים ופתרונות אחרים ולמידה. אני כל הזמן לומדת פה.
איפה את רואה את עצמך בעוד שנה מהיום?
עדיין בארבל שטראוס, עם עוד תחומי אחריות, כי מה לעשות, מכירות זה תחום שוחק. אני מדמיינת שבעוד כמה שנים, החברה תגדל ויהיה צורך במחלקת הדרכה ואני אעביר את כל העובדים החדשים התלמדות. אני מצפה לגדול ולצמוח עם החברה, כי מה לעשות, אני מרגישה שארבל שטראוס היא גם הבייבי שלי, במובן מסוים גדלתי והתפתחתי יחד עם החברה ואני מקווה להמשיך בדרך הזאת עוד שנים רבות.